Veelgestelde vragen 

Over bestellen en bezorgen

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

Ja, je kan bij ons via de website vanaf 500 gram kaas bestellen. 

Kan ik de firma kaas een keer proberen?

Vanzelfsprekend! Bestel vandaag nog een losse bestelling in onze webshop om onze kaas te proeven.

Waar bezorgt de firma kaas?

Wij zijn een startend bedrijf en bezorgen met name in de provincies Utrecht en Noord-Holland. Uiteraard willen we heel Nederland bedienen. Houd daarom onze website en facebook in de gaten om te zien of we straks ook in jouw gebied bezorgen.

Moet ik de hele dag thuisblijven voor de bezorging?

Onze directe bezorging is op woensdag tussen 15.00 en 21.00 uur. We hebben deze tijden via klantonderzoek vastgesteld en het blijkt dat de meeste van onze klanten dan thuis zijn.

 

Wat gebeurt er met mijn kaas als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent, wordt de kaas bij jouw buren bezorgd. De koerier laat een briefje achter waarop staat waar je de kaas kunt ophalen. De koerier zal aan de buren vragen of de kaas even in de ijskast mag.

Daarnaast kan jij bij ons bestelformulier bij opmerkingen aangeven waar jij de kaas bezorgd wilt hebben als jij er niet bent. Dit kan jouw “voorkeursbuur” zijn, maar als je liever wilt dat wij de kaas achter een hek of schuurtje zetten kan dit bijvoorbeeld ook. Wij leveren de kaas altijd af. We gaan er dus vanuit dat je thuis bent.

Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

Je kunt ons het beste bereiken op ons telefoonnummer 06-10018369, of via de mail [email protected]Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur.  

Tijdens het registreren ging er iets fout. Wat kan ik doen?

Wij helpen je graag persoonlijk verder. Wil je mij bellen op 06-10018369 of mailen naar [email protected]?

Tot wanneer kan ik bestellen?

Voor onze directe bezorging gaan we op dinsdag kaas snijden. Als je daarom voor maandag 12.00 bestelt, kan het woensdag geleverd worden.

Hoe kan ik betalen en wanneer vindt de betaling plaats?

Je kan heel gemakkelijk via Ideal op onze site betalen of via een automatische overschrijving als jij er voor kiest om frequent onze kaas thuisbezorgd te krijgen.

Wat als ik niet tevreden ben over de kaas?

Bel ons even op 06-10018369 of stuur een mail naar [email protected]. We helpen je graag meteen en zoeken altijd naar een oplossing.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Stuur een mailtje met je vraag of wens naar [email protected] onder vermelding van je ordernummer en dan gaan we ons best doen om je te helpen.

Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat de mail in je spambox is beland of dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt bij het invullen van je mailadres. Heb je deze twee opties bekeken en nog steeds geen mail? Neem dan even contact met ons op via [email protected]

Over ons abonnement

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Doorloop het bestelproces in de winkel en geef bij de winkelwagen bij “Extra informatie” aan met welke frequentie je de boerenkaas wilt ontvangen. Dit kan eens in de week, twee weken of per maand.

Je betaalt eenmalig in de webshop voor de eerste levering van de producten in je mandje. We zorgen ervoor dat er separaat een abonnement wordt aangemaakt. Hiervan ontvang je per mail wederom een betaallink (iDEAL) voor de periodieke afschrijving voor het abonnement voor de vervolgleveringen. 

Heb ik toestemming gegeven voor automatische afschrijving?

Wanneer we een abonnement voor je aanmaken, ontvang je hiervan per e-mail bericht. In dit bericht zit een betaallink waarmee je via iDEAL de eerstvolgende levering betaalt. Door het aanvinken van het kruisje in de betaallink geef je toestemming aan de Milkubator B.V. (de B.V. van Firma kaas) om het aangegeven bedrag per aangegeven periode af te schrijven.

Wij schrijven echter alleen af wanneer jij producten geleverd krijgt. Als je pauzeert of stopt, wordt er niks meer afgeschreven totdat jij zelf weer aan ons aangeeft dat je een aanpassing wilt.

Hoe kan ik mijn abonnement pauzeren of beëindigen?

Je kunt een mailtje sturen naar [email protected] met je wijzigingen.  Zorg ervoor dat je minimaal 7 dagen voor de nieuwe periode je abonnement pauzeert of beëindigd.

Ik heb nog een andere vraag of opmerking!

Voor meer vragen kan je ons bereiken op ons telefoonnummer 06-10018369 of via de mail [email protected] Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur.

Over onze kaas

Is de firma kaas niet duur?

Doordat de firma kaas rechtstreeks van de kaasboerderij levert, kunnen wij een eerlijke prijs hanteren. Een eerlijke prijs voor de boer en een eerlijke prijs voor de consument.

 

Hoe duurzaam is de firma kaas?

De firma kaas is goed voor je omgeving omdat wij lokaal, direct van de kaasboerderij en zoveel als mogelijk op duurzame wijze bezorgen.

Wat is het verschil tussen boerenkaas en fabriekskaas?

Het belangrijkste verschil tussen de boerenkaas en fabriekskaas is de grondstof, de melk. Boerenkaas wordt gemaakt van rauwe melk waardoor de smaak nog echter en uniek is. Bij de kaasfabriek wordt de melk eerst gestandaardiseerd en gepasteuriseerd.  Ook wordt de boerenkaas thuis op de kaasboerderij gemaakt en niet in de fabriek. Door zijn bereiding heeft dit product een erg streekgebonden smaak, want bij de ontwikkeling van zijn typische smaak spelen vooral de natuurlijke factoren zoals klimaat, hoedanigheid van de plaatselijke grondsoort, het daarop groeiende gras en de daarop geteelde gewassen voor de voedering van het vee een grote rol. Laat je verrassen door boerenkaas!

Kan je boerenkaas eten als je zwanger bent?
Als je zwanger bent, krijg je het advies geen rauwmelkse kaas te eten. Vermijd tijdens je zwangerschap vooral zachte rauwmelkse kazen zoals brie, roquefort, gorgonzola en camembert.
Hoe lang kan ik de kaas bewaren?

Op de verpakking van de kaas zit een sticker met ‘tenminste houdbaar tot’. Bewaar de kaas in het onderste gedeelte van de ijskast, dan blijft hij langer lekker!